piątek, 2 listopada 2012

Jak przygotować stanowisko pracy do dermokonsultacji?

Po dłuższym czasie nieobecności powracam. Nadmiar pracy trochę mnie odciągał od bloga, poza tym jestem w trakcie pisania e-booka o pracy dermokonsultantki, także to wszystko pochłania mój czas niemiłosiernie.
Dzisiaj kilka słów o przygotowaniu stanowiska pracy do dermokonsultacji.
 Stanowisko pracy
Tutaj należy mieć na uwadze 3 bardzo ważne aspekty. Otóż prawidłowo przygotowane stanowisko pracy dermokonsultantki powinno być wyposażone w:
  • profesjonalny sprzęt do diagnozowania skóry i włosów
  • testery
  • czysty notes z długopisem
Ale po kolei...
Sprzęt
Było mi dane pracować na naprawdę różnych sprzętach, posiadających różnorakie funkcje. Z doświadczenie wiem,że im aparatura miała więcej funkcji, tym była bardziej awaryjna:) Najczęściej takie urządzenia posiadają funkcje mierzenia stopnia nawilżenia skóry, elastyczności, pomiaru sebum. Spotkałam się również z takimi funkcjami jak mierzenie głębokości zmarszczek, temperatura skóry, pigmentacja,porowatość skóry. Dla osoby, która choć trochę ma pojęcie o skórze wystarczy sama kamerka, która daje nam obraz struktury skóry w dużym przybliżeniu. Dzięki temu sami możemy sprecyzować skórę klienta, wiadomo-maszyna to tylko maszyna,a nie ludzkie oko:) Przy regularnych dermokonsultacjach w aptece, warto zainwestować w sprzęt, w którym istnieje coś takiego jak baza klientów. Wtedy też można klientowi założyć kartę. Na karcie zachowane są poszczególne pomiary ze wcześniejszych wizyt, dzięki czemu możemy porównać sobie czy polecone przez nas preparaty dają jakiś efekt. Poniżej przedstawiam dwa przykładowe urządzenia do pomiarów. Jeżeli dermokonsultantka wykonuje badania w stałym miejscu, zalecałabym pracę na nieco bardziej funkcjonalnym sprzęcie (czyt. większym), przy pracy w terenie lepiej sprawdzają się mniejsze, mobilne urządzenia.
MULTIDERMASCOPE MDS 800 www.eprus.pl


ARAMO TS  www.eurtex.com
TESTERY
Bez testerów ani rusz! Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Jeżeli coś polecamy klientowi, łatwiej jest mu podjąć decyzje, jeżeli coś widzi, może dotknąć, sprawdzić konsystencje, zapach. Pilnujcie daty ważności testerów, niestety nie każda firma dermokosmetyczna charakteryzuje się hojnością, a powinna, dla własnego dobra (i interesu). Warto również mieć przy sobie jakieś małe pojemniczki, zwłaszcza dla niezdecydowanych klientów,a także dla wszelkich "wrażliwców i uczuleniowców". Jeżeli klient ma wątpliwości co do produktu, lepiej zaproponować przetestowanie go,a nie wciskać coś na siłę. Odlejcie małą miarkę do słoiczka,podpiszcie,na karteczce napiszcie instrukcje co do stosowania (np. smarować na dzień/noc/punktowo itp.). A i jeszcze jedna, dosyć drażliwa sprawa dotycząca "wyjątkowych" klientek. Bardzo,a to bardzo często, wręcz nagminnie zdarzają się osoby, które przychodzą tylko i wyłącznie po próbki. Starajcie się rozgraniczać rozdawanie próbek, bo później w efekcie może ich zbraknąć dla "prawdziwych" klientek. Przypomniała mi sytuacja z jednych dermokonsultacji, jak Pani zażyczyła sobie cały tester jakiegoś tam kremu. Grzecznie zaoferowałam jej próbkę, po czym rozwścieczona odpowiedziała, że mogę ją sobie wsadzić w ... Niestety kochane i takie sytuacje się zdarzają, ale trzeba być odpornym na stres, bo ludzie są naprawdę różni, niektórych rzeczy nie rozumieją (tak jak z próbkami, nie ma co ukrywać, ale nie dostaje się ich nie wiadomo ile,a przez aptekę przewija się masa klientów i średnio co 3 pyta o próbkę). Drążąc jeszcze temat próbek, spotkałam się z wieloma opiniami klientek, że nigdy nie ma żadnych próbek, bo wszystkie "rozbierają" w Aptece farmaceutki. Drogie Panie i Panowie, muszę Was zmartwić, ale trochę mija się to z prawdą. Natomiast prawda jest taka,że każdemu farmaceucie, dermokonsultantce zależy, żeby wszystkie próbki trafiły do klienta. Dlaczego? Bo istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że po wypróbowaniu produktu, klient wróci po preparat do apteki. A co się z tym wiąże? Oczywiście większa sprzedaż. Większa sprzedaż = premia:)

CZYSTY NOTES + DŁUGOPIS
Tutaj nie będę się rozpisywać, pomimo tego,że moja wyobraźnia mnie dzisiaj ponosi. Zawsze miej przy sobie długopis i notes. W czasie dermokonsultacji notuj klientce wszystkie pomiary oraz swoje spostrzeżenia. Na oddzielnej kartce notuj sugerowane preparaty. Warto również zapytać się klientki, czy życzy sobie napisania obok preparatów sugerowanych cen. Jeżeli w tym momencie ich nie kupi, może być przygotowana na później na taki wydatek. 


Na koniec jeszcze kilka uwag. 
1. Dbaj o to, aby stanowisko Twojej pracy było zawsze czyste.
2. Na stosiku powinien również się znajdować środek odkażający/waciki oraz płyn do demakijażu. Po każdym badaniu dezynfekuj aparaturę. To bardzo ważne!

2 komentarze:

  1. Swietnie napisane. Juz nie moge doczekac sie kolejnych postow.

    Mam nadzieje, ze pochwalisz sie gotowym e-bookiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo... bardzo fajny wpis :D Czekam na więcej!
    PS. Możesz polecić jakiś dobry i ładnie pachnący dezodorant do stóp?

    OdpowiedzUsuń